Back to Basic Afslankplan

Compleet afslankplan incl. vetverbande recepten

Blijvend afvallen: Verlies elke week tot wel 2kg met deze tips

/
/
/
67 Views

Dit artikel is voor mensen met overgewicht, die op een verantwoorde en gezonde manier, willen afvallen met een blijvend resultaat d.m.v. een koolhydraatarm dieet. Snel, gemakkelijk en blijvend afvallen zonder ingewikkelde en vervelende systemen zoals het tellen van calorieën of koolhydraten.

Dit artikel is gebaseerd op een wetenschappelijk onderbouwde aanpak voor gewichtsverlies. Deze aanpak is makkelijk en voor iedereen uitvoerbaar. Dit maakt gewichtsverlies gemakkelijk en plezierig.

Als je last hebt van overgewicht en je doet wat dit artikel jou leert, dan zul je:

  • Per week tot 2 kilo afvallen;
  • Overtollige lichaamsvet verbranden;
  • Nooit meer een vervelend honger gevoel hebben;
  • Precies weten wat goede en slechte voeding is en;
  • Nooit meer een lange en zware training hoeven doen.
  • Geen last hebben van een JOJO-effect

In dit artikel ga je leren hoe je snel, plezierig, gezond en blijvend kunt afvallen met een koolhydraatarm dieet en koolhydraatarme recepten – zodat je overtollig vet verbrandt, van je eten kunt genieten zonder je schuldig te hoeven voelen en geen intensieve trainingen meer hoeft te doen.

Deze aanpak werkte al voor duizenden andere personen, dus waarom niet voor jou? Begin nu, hou vol en je zult zien dat afslanken wel degelijk gemakkelijk en plezierig kan zijn. (Je hoeft me niet te ‘geloven’, maar ik zou het op prijs stellen je het probeert. Pas als je zelf ziet dat het echt werkt kun je me gaan “geloven”.)

Gezond, gemakkelijk en blijvend afvallen

Om maar meteen to the point te zijn: De beste en gezondste manier om snel, gemakkelijk en plezierig af te vallen is je eetpatroon veranderen. Overstappen op een koolhydraatarm eetpatroon.

Ons lichaam is niet gemaakt voor het moderne eetpatroon dat de meeste mensen tegenwoordig hebben. In de afgelopen miljoenen jaren eten we pas de laatste decennia deze “moderne” voeding. Al die jaren daarvoor had men een heel ander voedingspatroon.

Ons moderne voedingspatroon bevat veel koolhydraten, deze vind je bijvoorbeeld veel in granen, aardappels en suikers. Duizenden jaren  geleden at men vooral veel groenten, vlees, vis en noten. Veel wetenschappers pleiten ervoor om dit voedingspatroon terug te brengen in ons moderne voedingspatroon. Deze wetenschappers weten dat ons lichaam voor die voeding gemaakt is.

Te veel granen en suikers verstoren het ‘vet-opslagsysteem’ van ons lichaam. Door de teveel aan koolhydraten die we met ons voedingspatroon binnenkrijgen, kunnen we ons lichaamsvet niet meer goed verbranden, daardoor neemt het overgewicht toe . Goede vetten daarentegen, zorgen er juist voor dat je lichaamsvet gaat verbranden.

Onderzoek van de Johns Hopkins University in Amerika (oktober 2011) laat zien dat een voedingspatroon met veel vetten en weinig granen en suikers resulteert in sneller gewichtsverlies, in tegenstelling tot een voedingspatroon met weinig vetten en veel granen en suikers.

Deze studie gaat over twee groepen mensen, waar de proefpersonen gemiddeld 100 kilo wegen. Beide groepen volgen 6 maanden precies hetzelfde trainingsprogramma, maar eten anders.

  • Groep 1 volgt een dieet met veel vet en weinig granen en suikers.
  • Groep 2 volgt een dieet met juist weinig vet en veel granen en suikers.

Groep 1 (weinig granen en suikers) verloor ongeveer 5 kilo in 40 dagen, terwijl de andere groep (veel granen en suikers) daar meer dan 70 dagen over deed. Ook is het hart en vaatstelsel van de eerste groep bekeken en uit dat onderzoek bleek dat de grotere hoeveelheden vet geen negatieve invloed hadden op het hart en vaatstelsel.

Blijvend afvallen met een koolhydraatarm dieet - John Hopkins Studie

Je lichaam is gebouwd voor een een koolhydraatarm dieet met veel gezonde groenten en vetten. Het is niet gemaakt voor een koolhydraatrijk dieet, met veel granen en suikers. Toch eten we veel koolhydraten bij elke maaltijd: bij het ontbijt, brood of muesli; bij de lunch, brood of een wrap; en bij het diner, een of meerdere borden aardappels, rijst of pasta. En dan heb ik de enorme hoeveelheid suikers die we per dag binnen krijgen nog nieteens genoemd.

Het stappenplan om blijvend af te vallen

Je hebt kunnen lezen dat granen en suikers voedingsstoffen zijn waarvan je dikker word en gezonde vetten voedingsstoffen zijn die je helpen afvallen. Hieronder vind je het stappenplan om snel, gezond en makkelijk af te vallen:

Stap 1: Verwijder suikers en slechte vetten uit je voedingspatroon.

Stap 2: Vervang granen die je nuttigt met gezonde vetten en groenten.

Stap 3: Zorg dat je genoeg andere essentiële voedingsstoffen binnenkrijgt.

Pas deze stappen toe in je dagelijks leven en je zult snel, gezond, plezierig en blijvend afvallen. Hieronder nog een toelichting bovenstaande 3 punten.

Stap 1: Elimineer suiker en ongezonde vetten

Suiker zit in bijna al het geproduceerde en voorverpakte voedsel. Van pastasauzen tot afbakbroodjes en van een boterham tot frisdranken. Een goede manier om je suikergebruik flink te minderen is om geen geproduceerd en voorverpakt voedsel meer te eten.

Ik bedoel hiermee niet dat al het geproduceerde voedsel ongezond is. Ik wil hiermee zeggen dat, als je niet meer van dit soort voedsel eet je vrijwel onmogelijk te veel suiker of ongezonde vetten binnenkrijgt.

Natuurlijk zijn er ook nog de producten waarvan iedereen weet dat er suiker in zit, zoals: snoep, koekjes, frisdrank, cakejes en taart. Dit is allemaal ongezonde, onnatuurlijke voeding.  Allemaal geproduceerd en voorverpakt voedsel, dus… probeer de verleiding te weerstaan om dit ongezonde eten en drinken te nuttigen.

Nogmaals, ik zeg hier niet dat dit voedsel ongezond is. Geen geproduceerd en voorverpakt voedsel eten is enkel een goede manier om te zorgen dat je niet teveel suiker en slechte vetten binnenkrijgt.

Niet alle vetten zijn even gezond. Sommige soorten vet zijn zelfs erg ongezond voor je lichaam. Vooral transvetten en omega-6 vetten zijn de vetten die je moet mijden in je in je voedingspatroon. Deze vetten worden vooral gebruikt in geproduceerd voedsel (zoals koekjes, fast-food, pizza, donuts en zelfs brood). Als je dus geproduceerd voedsel schrapt dan elimineer je een grote groep van deze slechte vetten.

De vetten die niet worden genoemd bij de gezonde vetten (zie hieronder), zijn ongezonde vetten zijn. Vermijd deze dus!

Stap 2: Vervang granen door gezonde vetten

Vermijd voeding met veel granen. Voorbeelden hiervan zijn: brood, pasta, crackers, pizza en rijst. Het eten van granen zorgt voor veel energie, maar je kan deze energie echter ook op een andere, gezondere manier verkrijgen, namelijk door het nuttigen van goede vetten.

Zorg ervoor dat je de volgende goede vetten aan je voedingspatroon toevoegt:

  • Koud water vis (met name: haring, sardientjes, makreel en wilde zalm)
  • Grasgevoerd vlees (Vee dat het hele leven buiten in de wei gras heeft gegraasd)
  • Scharrel kip/ei (Weinig antibiotica en omega-3 rijk voedsel)
  • Visolie
  • Walnoten / Walnootolie
  • Lijnzaad / Lijnzaadolie
  • Sesamzaad
  • Boter (Van melk van grasgevoerd vee)
  • Kokosolie (Goed om in te bakken)
  • Extra vergine olijfolie
  • Krillolie
  • Donker groene groente

Hieronder vind je manieren om gezonde vetten toe te voegen aan je voedingspatroon – zodat je vetverbranding stimuleert en dus snel, gemakkelijk, plezierig en blijvend zult afvallen:

  • Bak in (veel) kokosolie;
  • Eet veel noten, pitten en zaden (met name: walnoten, hazelnoten, amandelen, lijnzaad, pompoenpitten, sesamzaad en zonnebloempitten);
  • Eet 3 keer in de week koud water vis, zoals haring, makreel, sardientjes en wilde zalm;
  • Eet grasgevoerd vlees (zoek verkooppunten op het internet);
  • Voeg een goede scheut extra vergine olijfolie of lijnzaadolie toe aan elke maaltijd;
  • Eet scharrel-ei, dat rijk is aan omega-3 en;
  • Slik krillolie supplementen.

Stap 3: Zorg dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt

Hieronder vind je manieren om genoeg andere belangrijke voedingsstoffen binnen te krijgen – zodat je niet alleen snel, gemakkelijk en plezierig maar ook nog eens gezond afvalt:

  • Eet 400 gram groente per dag;
  • Eet verschillende kleuren groente op een dag;
  • Drink 2 tot 3 liter water per dag (tussen de maaltijden door);
  • Eet meerdere kleine porties eten per dag;
  • Eet totdat je geen honger meer hebt, tot je een aangenaan verzadigd gevoel hebt (NIET totdat je helemaal ‘vol zit’);
  • Slik hoge kwaliteit vitamine, mineralen en;
  • Eet veel koud water vis (makreel, haring, sardientjes en wilde zalm) en vlees.

Pas deze stappen toe in je dagelijkse patroon om snel, gemakkelijk en vooral op een prettige en gezonde manier af te vallen. “Je bent wat je eet” is een bekend gezegde. Je zult er, als je de bovenstaande stappen volgt, de komende weken achter komen dat dit gezegde klopt.

NU is het moment om te beginnen en dit stappenplan toe te passen in jouw dagelijkse eetpatroon, om zo je ideale gewicht te bereiken.

Let op: In het begin kan het ontbreken van granen en suikers een licht hongergevoel veroorzaken. Zorg er daarom voor dat je geen “verkeerd voedsel”, maar altijd genoeg gezond voedsel in huis of bij de hand hebt, zodat je niet uit gewoonte en gemakzucht naar ongezonde voeding grijpt. Door genoeg gezonde vetten en groenten te eten zal na verloop van tijd dit hongergevoel verdwijnen.

Begin nu, hou vol en oordeel pas een maand later.

Je zult versteld staan van het resultaat. Om succes te garanderen heb ik “Het Back to Basic Afslankplan” geschreven. Hierin vind je alle informatie en tips die je nodig hebt om weer een gezond en slank lichaam te krijgen. Ook staan er genoeg koolhydraatarme recepten in die jou helpen met afvallen.

Doe precies wat dit afslankplan jou leert, eet de gerechten uit het boek en je zult tot wel 2kg per week aan overtollig lichaamsgewicht verliezen. Het gewicht dat je verliest zul je dan voor altijd kwijt zijn.

Klik op de knop hieronder om “Het Back to Basic Afslankplan” direct te bestellen.

koolhydraatarm-dieet-bestellen

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

It is main inner container footer text